2017. szeptember 20., szerda

S. J. Kincaid: The Diabolic - A kárhozott


A ​kárhozott könyörtelen. 
A kárhozott legyőzhetetlen.​ 
A kárhozottnak egyetlen feladata van: hogy öljön azért a személyért, akiért létrehozták.​ 
Nemezist arra teremtették, hogy egy galaktikus szenátor leányát, Sidoniát védelmezze. Egymás mellett nőttek fel, de semmilyen értelemben nem testvérei egymásnak. Nemezis boldogan adná az életét Sidoniáért, és ezt is várják tőle. Ölne is érte, annyi életet oltana ki a védelmében, amennyi csak szükséges. 
Amikor az őrült császár értesül arról, hogy Sidonia atyja felkelést szított ellene, a szenátor leányát a Galaktikus Udvarba rendeli. Túszként kell szolgálnia az apja ellen. Nemezis csak egy módon óvhatja meg Sidoniát: ha Sidoniává válik. 
Nemezis, a gyilkológép magát Sidoniának álcázva elutazik a császári udvarba, ahol korrupt politikusok és kétszínű szenátorok gyermekeinek körében kell eljátszania a szerepét. A viperafészek minden zuga újabb veszélyt rejt, de Nemezis nem vetheti be ellenük valódi képességeit: mindent kockára tenne azzal, ha leleplezné a titkát. 
Amíg a birodalom egyre repedezik és mind jobban fenyegeti a nyílt lázadás, Nemezis megtanulja, hogy több rejtezik benne, mint csupán gyilkos ereje. Igazabb emberségre lel önmagában, mint amilyet a valódi emberek többségénél tapasztal. A veszélyek, akciók és intrikák árnyékában talán épp ez az emberség lesz az, ami megmenti az életét – és a birodalmat.​ 


Könyvadatok: 
Fordító: Bodóné Hofecker Zsuzsanna 
Oldalszám: 480 
Kiadó: Twister Media 
Kiadás éve: 2017 
Sorozat: The Diabolic - A kárhozott #1 


S. J. Kincaid könyvével első pillantásra szerelembe estem. Megjelenése óta ácsingóztam rá, annyira elbűvölt a gyönyörű borító, szinte a falat kapartam érte. Néhány hete aztán a névnapom jó ürügyet szolgáltatott arra, hogy beszerezzem, így hát úgy döntöttem, meglepem magam vele. Már akkor éreztem, hogy ez a regény különleges, amikor átvettem a futártól a várva várt csomagot, és először a kezemben tarthattam. Azt viszont nem sejtettem, hogy ennyire fogok rajongani érte. 


A kárhozott egyáltalán nem egy hétköznapi disztópia/sci-fi, ez a fülszövegből is kiderül. A távoli jövőben járunk, ahol az emberek két, jól elkülöníthető társadalmi csoportra oszlanak. A szegénységben tengődő, tudományos fejlődést támogató túlnép a bolygókon küzd a természet erőivel az életben maradásért, míg a tehetősebb polgárok, az úgynevezett fennköltek az űrben fényűző és pazarló életmódot folytatnak a császár uralma alatt, és az Élő Kozmoszt imádják. A leggazdagabbak genetikai úton kifejlesztett, emberi külsővel rendelkező szupererős teremtményeket, kárhozottakat tartanak testőrként a védelmükre. Ezeknek a lényeknek nincsenek saját érzéseik, úgy programozták be őket, hogy kizárólag a saját gazdájuk biztonságát védjék, és ha szükséges, gyilkoljanak is. A kárhozottak azonban egyre veszélyesebbé válnak, az uralkodó ezért parancsot ad a kivégzésükre. Impyrean szenátor lánya, Sidonia barátjaként szereti a kárhozottját, Nemezist, és titokban elintézi, hogy a tisztogatás során életben maradjon. Nemezis is bármit megtenne a lányért, így amikor az édesapja helionita vallással ellentétes nézetei miatt a császár az udvarába rendeli Sidoniát, Nemezis vállalja, hogy őt küldjék el helyette. Alapos felkészülés után mindenkit meg kell győznie, hogy ő Sidonia, miközben hatalmi harcok, cselszövések és árulások kellős közepébe csöppen, a tét pedig nem kisebb, mint a birodalom fennmaradása. 

Az írónőt nem kevés tehetséggel áldotta meg az ég. Rég olvastam ilyen fantasztikus könyvet, ahol minden kellőképpen a helyén van, és semmibe sem tudok belekötni (persze nem is akarok). Egyszerűen tökéletes! Már a legelső oldalon teljesen beszippantott, magába rántott, és nem is engedett el az utolsóig. Szünet nélkül faltam a lapokat, és amikor nem volt épp nálam, folyton azon járt az eszem, hogy mikor térhetek vissza újra ebbe a csodálatos világba. Sohasem lehettem benne biztos, hogy mi vár rám a következő oldalon, hiszen annyira szövevényes az egész történet, és bővelkedik meghökkentő fordulatokban, hogy sokszor csak kapkodtam a fejem, hogy most megint mi történik. Bár a legnagyobb csavar nem ért felkészületlenül, mert számítottam rá, számtalanszor kellett lenyúlnom a földre, hogy felvegyem az államat, és visszarakjam a helyére. 


A karakterek is lenyűgözőek, egytől egyig árnyaltak és precízen kidolgozottak. Nemezist a nehéz természete ellenére hamar megszerettem. Igaz, nem egy személyt tett el láb alól, mégis sokkal emberibb, mint az összes ember együttvéve. Kemény, ugyanakkor érzékeny is. Egyedül az bosszantott benne, hogy állandóan viaskodott önmagával és a kialakuló érzelmeivel. Ilyenkor legszívesebben egy méretes lapáttal püföltem volna, hogy fogadja el végre, hogy ő egy érző lény, és igenis jogában áll boldognak lenni. A másik kedvenc szereplőm, akit még muszáj megemlítenem, Tyrus, a császár unokaöccse. Nem semmi egy fickó! Imádtam az őrültségét, és azt, ami valójában mögötte van. Igazi taktikus, aki megállás nélkül szövögeti a fondorlatos terveit, ezáltal mindig tíz lépéssel mások előtt jár. Már az első feltűnésekor a szívembe lopta magát. 

A romantika rajongói is bátran próbálkozhatnak a kötettel, mivel az írónő a zseniális világfelépítés mellett a szerelmi szálra is nagy hangsúlyt fektetett. Egy igazán különleges, nem mindennapi szerelem születésének lehetünk tanúi a lapokon keresztül. Nagyon tetszett, hogy nem lett semmi eltúlozva, elkapkodva, lassan, fokozatosan alakultak ki a két főszereplő érzései egymás iránt. Odáig voltam ezekért a lopott pillanatokért, amikor pedig a visszájára fordultak a dolgok, majd' megszakadt a szívem. Irtózatosan féltem tőle, hogy rossz irányba fog elmenni emiatt a történet, de azt kell mondjam, a befejezés minden várakozásomat felülmúlta. 

Mindent egybevetve A kárhozottal új kedvencet avattam. S. J. Kincaid egy nagyszerű és tartalmas regényt hozott össze, amibe visszavonhatatlanul belehabarodik bárki, aki egyszer a kezébe veszi. Garantáltan nem fogjátok megbánni, ha adtok neki egy esélyt! Felejthetetlen élményt nyújt. 


Pontszám: 10/10 


Nézőpont: E/1, múlt idő, Nemezis szemszögéből 
Kedvenc karakter: Nemezis és Tyrus 
Kiknek ajánlom: disztópia, sci-fi és fantasy rajongóknak egyaránt 



Idézetek a könyvből 

"Bár lelkem nem volt, és szívem sem sok, de az a kevés szívem mind érte dobogott." 

"(...) a sors időnként nem a kedvünk szerinti választásokat hozza el számunkra, hanem olyanokat, amiket jobb híján el kell fogadnunk." 

"- Kényszeríteni nem tudlak rá. Nem is próbálom meg. Csak annyit kérek, hogy mielőtt elpusztítod magad, Nemezis, szánj rá időt, és gondold végig alaposan, hogy mire vágysz, mit jelentsen a létezésed. Én nem hiszek abban, hogy a kárhozottak csak mint egy másik ember kiegészítői élik le az életüket az elejétől a végéig. A sors szerint mindenki az enyészeté lesz egyszer. De van választásunk, hogy mi történjen a mostani pillanat és életünk utolsó perce közt. Neked is. És senki sem dönthet erről helyetted. Még én sem." 

"Az emberek olyan nagy tisztelettel beszélnek az érzelmekről. Számomra viszont napsújtotta kínokat jelentettek. Képtelen voltam elhinni, hogy ezt valaki még élvezi is. Hogyan lelheti bárki örömét abban a gyötrelmes vágyban, hogy az ember csak magának akarjon valakit?"

"- Gyakran hiszem azt, hogy a hatalom a világegyetem legkárosabb kábítószere. Eltorzítja mindenki jellemét, aki vágyik rá, és akinek van, egyaránt." 




Ha megtetszett a könyv, IDE kattintva megrendelheted!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése