2017. augusztus 22., kedd

Alessandra Torre: Black Lies - Sötét hazugságok


Létezhet szerelem, ha minden csak hazugság?
Brant:
Huszadik születésnapján már milliárdokat érő cég tulajdonosa. Három éve vagyunk együtt. Négyszer kérte meg a kezem. Négyszer kosaraztam ki.
Lee:
Füvet nyír, ha éppen nem háziasszonyokat döntöget. Nemcsak a keze és a szája ügyes, hanem a szerszáma is. Majdnem két éve futok utána. Azt nem tudom, hogy vajon tud-e róla, hogy ez így van.
Két férfit szeretek. Két férfival szeretkezem.
Csak tessék, ítélj el! Fogalmad sincs, hogy mivel jár a szerelmem.
Ha azt hiszed, hogy már hallottál ilyen történetet, akkor tévedsz. 


Könyvadatok: 
Fordító: Hetesy Szilvia 
Oldalszám: 376 
Kiadó: Könyvmolyképző 
Kiadás éve: 2015 
Sorozat: - 



Alessandra Torre regénye nem épp tegnap került fel a várólistámra. Megjelenése óta birizgálta a fantáziámat, hogy vajon milyen is lehet, mivel egyesek ódákat zengenek róla, míg mások legszívesebben elfelejtenék, hogy valaha is olvasták. Ráadásul már tavaly tervbe volt véve nálam, akkor azonban valamiért nem kerítettem rá sort. Most viszont lecsaptam rá, mint ragadozó az ízletes zsákmányra - és milyen jól tettem, hogy nem várattam tovább! 

Nem véletlenül annyira megosztó ez a könyv, a főhősnőnk ugyanis nem a világ legszerethetőbb karaktere. Ő Layana Fairmont, egy gazdag család sarja, aki mindig mindent megkapott az életben. Soha nem dolgozott egy napot sem, az élet ezüsttálcán kínálta számára a lehetőségeket, nem kellett megküzdenie semmiért. Egészen addig, amíg meg nem ismeri Brant Sharpot. A férfi hihetetlenül intelligens, kőgazdag és piszkosul jóképű. Már az első találkozásukkor vonzódni kezdenek egymáshoz, majd lassan szerelem szövődik közöttük. A boldogságukat azonban beárnyékolja Brant sötét titka, amit a rokonai féltve őriznek Layana és mindenki más előtt. A nő egy nap kideríti a szörnyű igazságot, ami feje tetejére állítja addigi életét. Aztán jön Lee, akinek Layana nem tud ellenállni, és a helyzet még komplikáltabbá válik. 

Az írónő egy rendkívül csavaros, fordulatos, nem hétköznapi történetet vetett papírra, nem beszélve arról, hogy ilyen egyedi szerelmi háromszögbe sem lehet sűrűn belebotlani. Layana és Brant szerelmét visszaemlékezések formájában tárja elénk, amit elsősorban Layana szemszögéből élhetünk át, de itt-ott Brant fejébe is beleláthatunk kicsit. Én személy szerint imádtam, hogy ennyire kocka, és ilyen zseniális agya van, és nem az a tipikus, gazdag pasas, akire csupán az óriási vagyona miatt lehet felnézni. Lee az ő szöges ellentéte, alig van pénze, kertek rendbetételével keresi a kenyerét. Léhűtő, durva alak, aki gyűlöli Brantet, és azt akarja, hogy az imádott nő csakis az övé lehessen.


Layanával mindvégig hadilábon álltam. Az elején egyáltalán nem tudtam vele azonosulni, csak egy pénzzel teli, elkényeztetett libának tartottam, akinek elég egyet füttyentenie, és az ölébe hullik minden. Aztán, ahogy haladtam előre a történetben, úgy formálódott róla a véleményem. Nem állítom, hogy megkedveltem, és nem is értettem egyet minden húzásával, de megértettem, mit miért tett. Azért cselekedett, hogy megmentse a szerelmét, és legalább belátta, ha hibázott. Nem úgy, mint Jillian, Brant nagynénje, akinek csak a bankók repkedtek a szeme előtt, és a céget fontosabbnak tartotta az unokaöccsénél. Az epilógus utolsó sorain elégedetten vigyorogtam, amikor az ő sorsáról olvastam. Megérdemelte, amit kapott. 

A pikáns jelenetekkel nem fukarkodott az írónő, bőven teletűzdelte velük a regényt. A kötetet három nagyobb részre osztotta, az első kettőben még viszonylag lassabban csordogálnak az események, a harmadiktól viszont 180 fokos fordulatot vesz a cselekmény. Akkor derül ki a csavar, a hatalmas titok, ami más megvilágításba helyezi a történteket. Természetesen valami ilyesmire számítottam, hiszen korábban is tett rá utalásokat, hogy hasonló dolog állhat a háttérben, de a valódi okra nem gondoltam volna. Ezért kikerekedett szemmel pislogtam a magyarázaton, de utána értelmet nyert minden, és összeállt a kép. Ilyen szempontból remekül van felépítve a történet, látszik, hogy az írónő alaposan utánanézett a problémának, és hitelesen adta vissza a tapasztalatait ezen a téren. 

Őszintén örülök, hogy végre a kezembe vettem ezt a nem mindennapi, szövevényes könyvet, és nem halogattam tovább az olvasását. Hihetetlen és megdöbbentő élmény volt. Nagyon kíváncsi vagyok Alessandra Torre többi regényére is, remélem, lesz még alkalmam magyar nyelven olvasni tőle. 


Pontszám: 10/9 


Nézőpont: E/1, múlt és jelen idő, legtöbbször Layana, néha pedig Brant szemszögéből 
Kedvenc karakter: Brant 
Kiknek ajánlom: akik egy nem szokványos romantikus történetre vágynak 



Idézetek a könyvből 

"Az igaz szerelem az embert meggondolatlanná teszi, kockázatokat és áldozatokat vállalunk miatta. Az igaz szerelem próbára teszi személyiségünk határait, arra késztet bennünket, hogy jobbá akarjunk válni és harcoljunk az életünk biztos alapjaiért. Harcolni fogok ezért a szerelemért. Hazudni fogok érte. Lopni. Megéri." 

"Ha igazán szeretsz valakit, akkor nem léphetsz le csak úgy. Függetlenül attól, hogy mit csinál a párod. Függetlenül attól, hogy milyen hazugságok hagyják el a száját, mit tesz a teste, te szorosan a hajója árbocához kötöd magad, és megesküszöl, hogy ott maradsz, akármilyen is a széljárás. Hagyod, hogy a szél oda fújjon léged, ahová akar. Még akkor is, ha minden összeomlik. Még akkor is, ha az a hely darabokra szaggat téged és minden jót megöl benned." 

"Az érzelmek gyakran rejtve maradnak mások elől. Elfojthatjuk őket, de végül úgyis megtalálják a felszínre vezető utat." 

"Néha hatalmas szívás, ha megkapsz mindent, amit valaha is akartál." 

"Nem igazságos egy embert kétféleképpen szeretni, hiszen egyféleképpen is elég nehéz."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése